Október

 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

Držitelia


Duet o ľuďoch dneška, držiteľoch. O tom, ako sa slobodne držíme v obmedzeniach. 

Hlasy v hlave hovoria, že nie sme schopní veľkých vecí. 

Že to, čo robíme, už dávno za nič nestojí. 

Hlasy opakujú. Že to, o čom snívame, sa nestane nám.

Držitelia.

Stojím na malej čiernej planéte uhlíkových zvyškov a tá sa mi mrví pod nohami.  

Som nervózna aj v spánku. 

Som nervózny aj v spánku. 

Zajtra tu bude nová šanca a ja sa jej chopím. 

Akých predstáv o sebe sa držíte? Akých strachov a presvedčení? Ste v tom slobodní?

---

Realizačný tím: 

Réžia: Veronika Malgot

Choreografia: Michal Heriban

Hudba: Juraj Čech

Dramaturgia: Marek Godovič

Interpretácia: Barbora Janáková a Michal Heriban

---

Vstupenky: 12€/7€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia a Nadácia mesta Bratislavy. Platforma pre súčasný tanec je partnerom projektu. 

filtrovať podľa kategórií

06. október 2022
štvrtok - 19:00
inscenované čítanie ON-LINE

Rekonštrukcia prípadu Janko Rybárik

Jana Micenková

V rámci on-line programu Štúdia 12, ktorý prebieha počas februárovej a marcovej rekonštrukcie divadla, vám ponúkame záznamy predstavení, diskusií alebo inscenovaných čítaní z archívu Štúdia 12.
------

Pozrite si záznam z inscenovaného čítania, Rekonštrukcia prípadu Janko Rybárik, preklikom na odkaz TU. 

Záznamy sú dostupné bezplatne v deň konania akcie (18. marca od 19 hod.) po dobu 24 hodín.

------

Rekonštrukcia prípadu Janko Rybárik

Hra oceňovanej autorky Jany Micenkovej sa zaoberá vyšetrovaním starého prípadu. Téma sexuálneho zneužívania maloletých je často tabuizovaná. Autorka k nej však pristupuje veľmi citlivo. Obeť je u nej – ako aj v jej iných dielach – často len obeťou obete, a tak poukazuje na hlbší problém celej spoločnosti. Pozrite si ukážku z jej dramatickej tvorby v podobe scénického čítania.

Réžia: Maximilián Sobek

Účinkujú: Jakub Rybárik, Lýdia Ondrušová, Katarína Macková

Scénické čítanie prebehlo 6. októbra 2022. 


11. október 2022
utorok - 19:00
diskusia - ONLINE

Umením do sveta

V rámci on-line programu Štúdia 12, ktorý prebieha počas februárovej a marcovej rekonštrukcie divadla, vám ponúkame záznamy predstavení, diskusií alebo inscenovaných čítaní z archívu Štúdia 12. 

Umením do sveta je diskusným cyklom prepájajúcim umenie a cestovanie. Vďaka nemu sa presunieme za umením do celého sveta a zoznámime sa so životom a tvorbou viac alebo menej známych slovenských a českých umelkýň a umelcov tvoriacich v zahraničí. 

Diskusie vedú teatroloóg Marek Godovič a dramaturgička Anna Šoltýsová. Diskusie sú venované všetkým so záujmom o scénické umenie, kultúru a cestovanie.

Prekročme s umením hranice!

Pozrite si záznam diskusie s hostkami Dominikou Širokou a Katarínou Markovou preklikom na odkaz TU. 

V diskusii sa dozviete: 

  • štúdijné zázemie umelkýň a ich cesta do zahraničia,
  • ako sa tvorí v zahraničí, grantovú politiku a napr. aj to koľko povolení potrebujete na performanciu v Nemecku,
  • ako sa performerky vysporiadali s cudzím jazykom,
  • ich plány do budúcna.

Diskusia prebehla ako on-line stream: 11. októbra 2022.

----
DOMINIKA ŠIROKÁ
Študovala teóriu a dejiny dramatických umení na Univerzite Palackého v Olomouci (vrátane ročného študijného pobytu na Universität Wien). Titul master v odbore divadelnej vedy získala na Ludwig-Maximilians-Universität v Mníchove ako štipendistka DAAD. V priebehu štúdia sa venovala divadelnej kritike a pôsobila ako tútorka bakalárskych študentov. Neskôr absolvovala stáže na Deutsches Schauspielhaus Hamburg a Schauspiel Köln, kde od roku 2019 pôsobila ako asistentka dramaturgie, resp. dramaturgička. Od roku 2019 je tiež dramaturgičkou nemeckojazyčného programu festivalu Divadelní Flora v Olomouci. V roku 2022 bola súčasťou kuratórskeho tímu queer-feministického festivalu BRITNEY X. V tom istom roku prestúpila na Nationaltheater Mannheim, kde pôsobí ako dramaturgička. Doteraz spolupracovala s tvorkyňami a tvorcami ako Pınar Karabulut, Nuran David Calis, Rafael Sanchez, Armin Petras, Bastian Kraft, Rimini Protokoll, Doris Uhlich či hfs_ultras.

KATARÍNA MARKOVÁ
Vyštudovala teóriu a dejiny divadla na Masarykovej univerzite v Brne a scénický výskum na Ruhr-Universität Bochum v Nemecku. Jej umelecká tvorba osciluje medzi site specific art, sound art, inštaláciou a performanciou. Spolu s Franziskou Schneeberger a Marlene Ruther založili ženskú skupinu MFK Bochum (www.mfk-bochum.net), ktorá pracuje interdisciplinárne v sférach športu, umenia a na akademickej pôde. V roku 2020 skupina získala štipendium Christoph-Schlingensief-Fellowship v roku 2021 Flaußen Stipendium a v roku 2022 bola s performanciou SONIC HIGHWAY pozvaná na Favoriten Festival. Okrem zoskupenia MFK Bochum spolupracuje Katarína Marková s viacerými kolektívmi prevažne na nezávislej divadelnej scéne v Nemecku (stonekollektiv, Theater Löwenherz...). Je spoluzakladateľkou formátu ULTRAS v rámci festivalu Impulse Theater Festival. Od októbra 2021 je súčasťou formátu public performance school, ktorý otvoril viedenský theatercombinat. Pracuje tiež s deťmi, mládežníkmi a starými ľuďmi v oblasti divadelnej a tanečnej pedagogiky.
------
Viac informácií o našom on-line programe nájdete na webových stránkach Štúdia 12, FB a Instagrame. 


12. október 2022
streda - 19:00
festival

Láska som ja / SÁM NA JAVISKU

SÁM NA JAVISKU - medzinárodný festival divadla jedného herca

Medzinárodný festival divadla jedného herca  vznikol v roku 1995 v Trenčíne. Je jediným podujatím svojho druhu na Slovensku a poskytuje priestor na prezentáciu domácich a zahraničných divadelných produkcií, ktorých dramaturgická koncepcia je postavená výlučne na divadle jedného herca.

Láska som ja
Človek môže mať peniaze, postavenie, moc, dokonca zdravie, ale ak mu chýba láska, nikdy nebude spokojný. Aj keď sa ju pokúša kúpiť, zisťuje, že nie je na predaj. Opovrhuje všetkými a všetkým. Je sám. Zatrpknutý. Hľadajúci. Nepochopený. Túžiaci. Jediné čo chce, je zdieľať. Seba, svoje pocity, svoj život.  Len nebyť sám. Keď nemám lásku, nemám nič. 

Pohybová monodráma Michala Nogu Láska som ja, je voľným pokračovaním projektu, z ktorého vznikla inscenácia hry Edward II. Tú uviedlo Divadlo iks v júni 2021. 

Koncept a réžia: Maximilián Alexander Sobek
Dramaturgia: Alexandra Rychtarčíková
Preklad použitých pasáží: Michal Noga, Maximilián Alexander Sobek
Choreografia: Stanka Vlčeková
Scéna: Lucia Gamanová, Oleksandra Bakushina
Kostýmy: Alžbeta Vakulová
Svetlo: Táňa Mravcová
Účinkuje: Michal Noga

www.monodrama.sk


17. október 2022
pondelok - 19:00
divadlo – repríza

Láska som ja

na motívy hry Edward II. E. Palmetshofera

Človek môže mať peniaze, postavenie, moc, dokonca zdravie, ale ak mu chýba láska, nikdy nebude spokojný. Aj keď sa ju pokúša kúpiť, zisťuje, že nie je na predaj. Opovrhuje všetkými a všetkým. Je sám. Zatrpknutý. Hľadajúci. Nepochopený. Túžiaci. Jediné čo chce, je zdieľať. Seba, svoje pocity, svoj život. Len nebyť sám. Keď nemám lásku, nemám nič.

Pohybová monodráma Michala Nogu Láska som ja, je voľným pokračovaním projektu, z ktorého vznikla inscenácia hry Edward II. Tú uviedlo Divadlo iks v júni 2021.
-----------------------------------------------
Koncept a réžia: Maximilián Alexander Sobek
Dramaturgia: Alexandra Rychtarčíková
Preklad použitých pasáží: Michal Noga, Maximilián Alexander Sobek
Choreografia: Stanka Vlčeková
Scéna: Lucia Gamanová, Oleksandra Bakushina
Kostýmy: Alžbeta Vakulová
Svetlo: Táňa Mravcová
Účinkuje: Michal Noga

Vstupné: 7€ / 5€ (zľavnený)

Vstupenky zakúpite TU.

tootoot.fm/sk/events/63ce5ed046c7480d444a1545


18. október 2022
utorok - 19:00
divadlo - repríza – repríza

Teraz už je neskoro (Invalidní súrodenci)

Egon Bondy

Inscenácia na motívy kultového diela českého undegroundu zo 70. rokov.

Dystopická predstava ďalekej budúcnosti, v ktorej socializmus napokon zvíťazil. S beznádejou zo zaslepenosti ľudí a s celkovou absenciou zmyslu sa každý vyrovnáva po svojom. V posledných momentoch civilizácie zostáva už len otázka - má vôbec nejaký význam bojovať za záchranu aj tak strateného sveta?

Réžia: Alex Madová, Martin Krč
Dramaturgia: Martin Krč
Scénografia: Janka Němečková
Kostým: Kristína Doan
Zvuk: Martin Vozár
Hudba: Exulansis, Acid Storm, Blackwater Playground, Jablko noci, Samčo, brat dážďoviek
Obsadenie: Anna Lehotská, Naďa Balacenková, Jerguš Horváth, Jakub Matejčík, Juraj Bolf


Vstupné: 7€ / 5 € (zľavnené pre študentov, seniorov a ZŤP)

Lístky kúpite TU.

Projekt vzniká v rámci platformy pre mladých tvorcov – Mliečne zuby.


20. október 2022
štvrtok - 11:00
workshop

Vzdelávanie divadelných profesionálov v oblasti komunikačných stratégií

Divadelný ústav pripravuje v roku 2022 sériu workshopov pre profesionálov v oblasti divadla a tanca, ktoré sú zamerané na zdokonalenie zručností v oblasti vzdelávacích programov, sociálnych médií, plánovania, leadershipu a pod. Ďalším z nich je celodenný workshop zameraný na komunikačné stratégie

Cieľom workshopu je priniesť štruktúrovaný návod, ako vytvoriť komunikačnú stratégiu pre divadlá. Má inšpirovať divadelných marketérov a zároveň im poskytnúť jednoduchý a logický postup, ako vytvoriť stratégiu a plán komunikácie pre divadlá. Marketing a marketingová komunikácia nemusia byť len o prekrikovaní sa, nátlaku a naliehaní. Mali by predovšetkým slúžiť, pomáhať riešiť problém a zlepšiť kultúru spoločnosti.

Obsah workshopu:

·         Úvod ambivalentný vzťah kultúry a marketingu;

·         Inšpirácia zo zahraničia príklady komunikácie kultúrnych inštitúcií v zahraničí;

·         O dôležitosti budovania konzistentnej značky pár slov k stratégii značky divadla;

·         Publiká cieľové skupiny, životný štýl Slovákov, spotrebiteľské správanie a trendy;

·         Aktuálny stav – marketingová komunikácia divadiel na Slovensku;

·         Komunikačná stratégia štruktúra (ciele, cieľové publiká, obsah, časovanie, komunikačné kanály);

·         Efektivita a meranie výsledkov kampaní.

Denný harmonogram:

10.30 – 11.00 hod. – registrácia účastníkov

11.00 – 13.30 hod. – prvá časť workshopu

13.30 – 14.00 hod. – obedná prestávka

14.00 – 17.00 hod. – druhá časť workshopu

Lektorka:

Zuzana Ďurčeková pracuje v oblasti reklamy viac ako 20 rokov. V súčasnosti v pozícii CEO vedie jednu z najúspešnejších slovenských reklamných agentúr MADE BY VACULIK. Od roku 2019 pôsobí ako pedagogička na katedre Divadelného manažmentu VŠMU. Je tiež prezidentkou Klubu reklamných agentúr na Slovensku. Počas svojej kariéry spoluvytvárala stratégie značiek ako Tatra banka, Projekt Istropolitana – VŠMU, Nadácia Markíza, VOYO, Dobrý anjel, Heineken, Zlatý bažant ʼ73, SKY PARK, IKEA, Aeromobil, Metaxa a desiatky ďalších.

K umeniu a kultúrnemu marketingu má „špeciálny“ vzťah, keďže je sama vyštudovaná hudobníčka a ako slobodná umelkyňa istý čas pôsobila v Slovenskom rozhlase, Divadle Astorka Korzo ʼ90, Činohre SND a Divadle P. O. Hviezdoslava.

Registračný poplatok: 10 €/osoba (cena workshopu zahŕňa celodenný catering a obed)

Registračný poplatok uhrádzajte bankovým prevodom na číslo účtu: SK34 8180 0000 0070 0007 1011, variabilný symbol: 2022225003

Registrácia: NEZABUDNITE SA OFICIÁLNE REGISTROVAŤ. Mail s predmetom Workshop komunikačné stratégie spolu s priloženým dokladom o zaplatení registračného poplatku zasielajte na adresu jakub.mudrak@theatre.sk. Ukončenie registrácie je 30. 9. 2022.

V prípade, že potrebujete vystaviť faktúru, kontaktuje pani Katarínu Mravíkovú emailom: katarina.mravikova@theatre.sk alebo na tel. č.: +421 2 2048 7202.

Kontaktná osoba: Jakub Mudrák, projektový manažér Centra výskumu a vzdelávania v divadle Divadelného ústavu: jakub.mudrak@theatre.sk, resp. t. č.: +421 908 358 846.


26. október 2022
streda - 19:00
koncert

Semplice – Patetique – Dolcissimo. Portrét Romana Bergera 

V interpretácii violončelistu Andreja Gála a klaviristu a skladateľa Petra Javorku zaznie tvorba pre violončelo a klavír vynikajúceho slovenského skladateľa a filozofa poľského pôvodu, Romana Bergera (1930 – 2020). Široké dielo majstra Bergera v sebe zahŕňa množstvo výrazových polôh či kompozičných techník a tento autorský vývoj je sprítomený aj v dramaturgii koncertného programu. Interpreti opakovane verejne uvádzali jednotlivé Bergerove diela na koncertných pódiách, majú však ambíciu tieto diela kontextualizovať v celovečernom autorskom portréte. Roman Berger totiž predstavuje jednu z najvýznamnejších osobností slovenskej kultúry a jeho diela pripomínajú vysoké umelecké aj etické hodnoty.

Program: 

InvenciePäť štúdií pre klavír (1959 – 1960)

Allegro frenetico con reminiscenza pre sólové violončelo (2006)

Semplice pre klavír (2000)

Dolcissimo pre sólové violončelo (2016)

Patetique pre violončelo a klavír (2006)


Účinkujú: Andrej Gál, Peter Javorka

VSTUPNÉ: 7€ / 5€ (zľavnené pre študentov, seniorov a ZŤP).

Lístky kúpite TU. 


31. október 2022
pondelok - 18:30
divadlo - premiéra

Púť M&H

Príchod Godota

Očistí nás pútnická cesta?
Čo všetko je treba obetovať duchovnej slobode?

Zažite finále extrémne namáhavej púte. Dve ženy – pútničky sa s nami v cieli podelia o autentické zážitky a skúsenosti.

Začiatok performancie je o 18:30 pred sochou Milana Rastislava Štefánika

Námet a réžia: Petra Fornayová
Účinkujú: Monika Haasová, Heidi Šinková, Petra Fornayová a ďalší
Dramaturgia: Peter Šulej
Scéna a rekvizity: Matej Gavula
Vizuály streamu a projekcie: Jakub Pišek
Fotoediting: Žofia Dvořáková
Preklad textu piesne: Mária Modrovich
Zvuková upútavka: Ambróz Šulej
Vizuál plagátu: Simon Jeništa
Produkcia: Príchod Godota

Hlavný partner: Fond na podporu umenia
Partneri: Bratislavský samosprávny kraj, Nadácia mesta Bratislava

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

 

Vstupné dobrovoľné.