November

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

Držitelia


Duet o ľuďoch dneška, držiteľoch. O tom, ako sa slobodne držíme v obmedzeniach. 

Hlasy v hlave hovoria, že nie sme schopní veľkých vecí. 

Že to, čo robíme, už dávno za nič nestojí. 

Hlasy opakujú. Že to, o čom snívame, sa nestane nám.

Držitelia.

Stojím na malej čiernej planéte uhlíkových zvyškov a tá sa mi mrví pod nohami.  

Som nervózna aj v spánku. 

Som nervózny aj v spánku. 

Zajtra tu bude nová šanca a ja sa jej chopím. 

Akých predstáv o sebe sa držíte? Akých strachov a presvedčení? Ste v tom slobodní?

---

Realizačný tím: 

Réžia: Veronika Malgot

Choreografia: Michal Heriban

Hudba: Juraj Čech

Dramaturgia: Marek Godovič

Interpretácia: Barbora Janáková a Michal Heriban

---

Vstupenky: 12€/7€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia a Nadácia mesta Bratislavy. Platforma pre súčasný tanec je partnerom projektu. 

filtrovať podľa kategórií

02. november 2021
utorok - 19:00
divadlo – premiéra

Návrat Ondreja Baláža alebo obrázky z veľkej vojny

Matej Truban, Hana Launerová

Pojem vojna prežíva už tisícročia a neustále nachádza ako svojich stúpencov, tak aj obete. Na jednej strane túžba vládnuť a vlastniť, na druhej túžba prežiť a vrátiť sa domov. Od mocných k bezmenným vojakom v zákopoch. Kto je hrdina a o akej vojne je vlastne reč?

Koncept a adaptácia: Matej Truban, Hana Launerová

Réžia: Matej Truban
Dramaturgia: Hana Launerová
Hudba: Michal Mikuláš
Scéna, bábky, kostýmy: Michaela Zajačková,

Výtvarná spolupráca: Michaela Urbanová
Produkcia: Zuzana Bilská
Účinkujú: Mário Drgoňa, Lukáš Takáč, Peter Martinček 

Hlavným partnerom projektu je Fond na podporu umenia, ktorý po podporil z verejných zdrojov.

Vstupné: 7 € / 5 € (zľavnené)


INSCENÁCIA VZNIKLA V RÁMCI CYKLU MLIEČNE ZUBY.


06. november 2021
sobota - 19:00
divadlo – repríza

Americký cisár

Martin Pollack

Koprodukčný divadelný projekt Štúdia 12 a Divadla Pôtoň podľa reportážnej knihy Martina Pollacka - Americký cisár. Masový útek z Haliče. |KAISER VON AMERIKA. Die große Flucht aus Galizien|

Scénická kompozícia vychádzajúca z reportážnej knihy Americký cisár, ktorá spracúva tému hromadného vysťahovalectva na prelome 19. a 20. storočia a dokazuje, že utečenecká kríza nie je slovným spojením, ktoré sa týka výhradne dnešných dní. 

Aj naši predkovia z východu rakúsko-uhorskej monarchie boli na sklonku 19. storočia súčasťou exodu obrovských rozmerov a zároveň boli výhodným obchodným artiklom pre špekulantov, prevádzačov, agentov a podvodníkov každého druhu. Toto obdobie približuje množstvom historických faktov podporených silnými príbehmi a osudmi konkrétnych ľudí.

Vstupné: 12 € / 10 € (zľavnené)

UPOZORNENIE pre alergikov: Predstavenie sa odohráva v prašnom prostredí.
 

 

Dramatizácia: Michal Ditte
Preklad: Michal Hvorecký
Réžia: Iveta Ditte Jurčová
Dramaturgia: Marek Godovič
Výtvarný koncept: Iveta Ditte Jurčová, Katarína Caková
Realizácia výtvarného konceptu: Katarína Caková
Pohybová spolupráca: Mária Danadová
Hudba: Ivana Mer & Cristian Estrella
Digital media: Erik Bartoš

Účinkujú: Eva Moresová | Mária Danadová | Ľubomír Bukový |
Matúš Kvietik | Filip Jekkel


08. november 2021
pondelok - 20:00
divadlo – repríza

@hilma

Festival Jeden svet

Autorská monodráma na pomedzí tanečného divadla, performance a inštalácie sa dramaturgicky opiera
o život a dielo švédskej maliarky Hilmy af Klint.

Hilma af Klint je autorkou doložiteľne prvých abstraktných malieb našej civilizácie. Jej dielo však bolo širšej verejnosti dlho neznáme, zatienili ju mená ako Kandinskij, Malevič a Kupka. Čiastočne preto, že si af Klint, na odporúčanie Rudolfa Steinera, muža, ktorého nesmierne obdivovala, priala, aby ešte 20 rokov po jej smrti neboli jej abstraktné práce vystavované. Zároveň čelilo jej dielo skepse odbornej verejnosti a svetových galérií. Nie len že bola jednou z prvých študentiek výtvarného umenia, bola navyše spiritualistkou a médiom. Niekoľko krát v priebehu svojho života absolútne opustila svoje dovtedajšie umelecké nazeranie, aby prekonala samú seba a vytvorila niečo nové a lepšie. Celý život si viedla podrobné poznámky, v ktorých okrem iného zaznamenala seánsy, počas ktorých ju „vyšší majster“ Amaliel predurčil na dôležitú úlohu - vytvorenie prvej veľkej abstraktnej série našej civilizácie…

Performerka Monika Štolcová a výtvarníčka Sarah Pekarčíková sa neštylizujú do žiadnych postáv, samy za seba sa spolu s režisérom Romanom Poliakom konfrontujú s odkazom života švédskej maliarky. Ide o akési „otagovanie“ historickej osobnosti do súčasnosti.

Dôležité sú pre tvorcov najmä otázky originality, prvenstva a relevancie v umení. Bolo Hilme ukrivdené, ak sa svojvoľne rozhodla, že sa jej dielo vystaví neskôr, no svet už vtedy poznal Kandinského, takže na jej dielo hľadel s dešpektom? Ako sa umelec neviditeľný pre súčasníkov stane relevantným v našej dobe? Aký je vzťah umenia a času? Ako a kto určí relevanciu umelcovej tvorby?

INSCENÁCIA VZNIKLA V RÁMCI CYKLU MLIEČNE ZUBY.

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)

Koncept: Roman Poliak, Monika Štolcová
Réžia: Roman Poliak
Účinkuje: Monika Štolcová, Sarah Pekarčíková
Výroba scény: Ivana Pekárová


09. november 2021
utorok - 10:00
divadlo – organizované predstavenie

16. november 2021
utorok - 19:00
divadlo – repríza

Bytie 2

Ivan Vyrypajev

Text Bytie číslo 2 poslala ruskému dramatikovi Ivanovi Vyrypajevovi Antonia Velikánová, učiteľka matematiky, v tom čase pacientka psychiatrickej liečebne s akútnou schizofréniou. Dramatik sa rozhodol jej materiál doplniť niekoľkými scénami a uviesť v divadle. Možno aj preto, že v jeho textoch sa často hra na bohoborectvo mení na hľadanie Boha, že jeho, podobne ako Antoniu, hoci z iných dôvodov, zaujíma hľadanie pevného bodu a zmyslu. Antonia potrebuje pevný bod, aby sa vyliečila, aby pri lete do vesmíru, na ceste za slnkom, nezhorela, Ivan potrebuje pevný bod preto, aby napísal dobrý text, aby režisér vedel, kam sa má herec na javisku postaviť a čo má hovoriť. V texte Bytie číslo 2 sa uplatnia oba tieto prístupy, hľadajú sa oba tieto body, ktoré sú možno vlastne iba jedným a tým istým. Vďaka nejasnej hranici medzi pátosom a iróniou vo svojich textoch ľahko dokáže do takéhoto hľadania vtiahnuť publikum – podobne ako mnohí ruskí autori minulosti. Vďaka celkom originálnej práci s textom a komunikácie s publikom cítime v jeho textoch niečo veľmi tradičné a niečo veľmi súčasné zároveň.  

Nebolo to vždy tak, že nič nebolo. Na začiatku bolo všetko, a všetko bolo vo vnútri hlavy, a potom Boh chytil mokrú handru a zotrel úplne všetko, všetky pojmy do jedného, do posledného predmetu. Slovami proroka Jána: Ak veríš v Boha, to ešte neznamená, že Boh verí v teba.

Vstupné: 10 € / 8 € (zľavnené)

Lístky kúpite TU.

Preklad: Eva Maliti Fraňová
Réžia: Petra Fornayová
Hrajú: Heidi Šinková, Vlado Zboroň
Scéna: Matej Gavula
Videoprojekcia: Boris Vitázek
Dramaturgia: Ján Šimko
Hlavný partner: Fond na podporu umenia
Partneri: Divadelný ústav

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.


16. november 2021
utorok - 19:00
divadlo

Søren Kierkegaard

 

Inscenácia sprostredkúva život, dielo a myšlienky dánskeho filozofa Sørena Kierkegaarda. Za pomoci použitia jeho originálnych textov, bábok a jemného autorského vkladu do textu sa tvorcovia snažili vytvoriť obraz života muža, ktorý je považovaný za otca existencializmu a svojim dielom priamo ovplyvnil mnohých mysliteľov a tvorcov, ako napr. filozofov Camus, Sartre či Wittgenstein, dramatikov Becketta, Ionesca, Ibsena a Strindberga, či výtvarníka Muncha alebo psychológa Froma.


Vstupné: 8 € / 5 € (zľavnené)

INSCENÁCIA VZNIKLA V RÁMCI CYKLU MLIEČNE ZUBY.
 

 

Réžia – Silviu Debu
Text a koncept – Søren Aabye Kierkegaard, Mário Drgoňa, Rebeka Mehlyová
Preklad – Milan Žitný
Scénografia a bábky – Matej Truban
Hrajú – Mário Drgoňa, Matej Truban

youtu.be/TXKRUQRLD04