Súčasťou nášho repertoáru sú rôzne scénické čítania, diskusné cykly a najmä inscenácie. Jednotlivé podujatia sa nemusia konať v aktuálnom mesiaci, no neznamená to, že sme ich z repertoáru stiahli resp. sú po derniére. Ak máte o niektoré z nich záujem, no aktuálne nie sú na programe, sledujte prosím priebežne náš program. Podujatia, ktoré sme z repertoáru stiahli, nájdete v archíve.


PREMIÉRA — 22. december 2009

M.H.L.

Sláva Daubnerová

Dokumentárna monodráma inšpirovaná životom a dielom režisérky Magdy Husákovej Lokvencovej.

Ocenenia:  
Sláva Daubnerová
- víťaz v kategórií Objav sezóny, anketa Dosky 2010
  Nominácia v kategórií Inscenácia sezóny, anketa Dosky 2010   Výročná cena Literárneho Fondu v oblasti divadla a dramatickej tvorby za réžijné a herecké naštudovanie postavy M. Husákovej Nominácia a 3. miesto v kategórií Divadlo, Kultúrna udalosť roka 2010 vyhlasovaná denníkom SME

Vstupné: 5 €
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Scenár a réžia S. Daubnerová
Organizuje P.A.T.
Podpora Divadelný ústav, MK SR, Slovenský filmový ústav



PREMIÉRA — 26. február 2018

J/E/A/N

Ján Balaj

Autorská inscenácia inšpirovaná životom a dielom francúzskeho dramatika Jeana-Luca Lagarcea a rodinnými väzbami, ktoré vedia ochladnúť, ale nikdy sa nepretrhnú.

“Vrátiť sa po toľkých rokoch, nájsť tých, ktorí boli súčasťou tvojho života, ktorí boli tvojím životom, s nádejou, že budete v rozhovore pokračovať​ tam, ​kde si ho zanechal…”

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)


Koncept, réžia, performer: Ján Balaj
Režijná spolupráca, hudba: Jakub Mudrák
Svetelný dizajn: Martin Hodoň


PREMIÉRA — 17. október 2016

Princípy newspeaku

George Orwell

Orwellov text Princípy newspeaku  (The Principles of Newspeak) je obsiahla poznámka pod čiarou k slávnemu románu 1984. Formou „odbornej" vedeckej prednášky autor opisuje fungovanie oficiálneho jazyka fiktívnej Ocenánie – románovej vízie totalitného štátu budúcnosti. Analýza charakteristických jazykových postupov oficiálnej „novoreči" tu rozkrýva tie najjemnejšie a najmenej nápadné prostriedky, ktorý mi moc odníma jednotlivcovi politické slobody a nakoniec likviduje jeho ľudskú integritu. Formálne balansuje niekde na pomedzí činohry, happeningu, akustickej a výtvarnej inštalácie – v úsilí podať Orwellovu víziu a varovanie v čo najkoncentrovanejšej podobe. Rozhodujúcim médiom je tu  divák sám – v miere vnímania, v miere aktualizácie a spoluúčasti.

VSTUPNÉ: 10€


Inscenácia získala cenu Počin [Poučn] na festivale Kiosk. 

Koncept a réžia R. Ballek
Preklad J. Vojtek z originálu The Principles of Newspeak
Zvukový dizajn M. Kobolka
Scéna T. Ciller
Kostýmy K. Holková
Svetelný dizajn B. Adamčík
Foto R.Tappert
Účinkujú R. Roth, D. Kavaschová / M. Potokárová, M. Kobolka


Špeciálna vďaka za odbornú konzultáciu patrí S. Krekovičovi a M. Ožvoldovi.

Produkcia Supra Bohema, o.z. v spolupráci so Štúdiom 12

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.


PREMIÉRA — 1. apríl 2017

Lehká zem (Effortless Land)

Tomáš Janypka, Viktor Černický a Jazmína Piktorová sa vracujú k svojmu autorskému predstaveniu Lehká Zem, v ktorom sa venujú základným existenčným otázkam, akými sú hľadanie životnej istoty, neodbytná prítomnosť smrti a neustála túžba po ľudskom kontakte. Predstavenie sa odvíja od hľadania vzťahov medzi jednotlivcom a kolektívom, ktoré sa neodohráva v logických štruktúrach formulovaných viet, ale v skúsenosti a pamäti ľudského tela. Lehká Zem je telesnou reflexiou troch charakterov, ktoré sa žiadostivo vrhajú do rytmického pátrania po hraniciach medzi bytím a nebytím.  

Trojica tanečníkov, klaunov a performerov sa v Štúdiu12 rozhodla znova otvoriť proces skúšania, aby sa v dialógu s prizvaným hosťom - režisérom Martinom Hodoňom - vrátili k spoločnému hľadaniu nového tvaru predstavenia. Lehká Zem (Effortless Land) ponúka možnosť venovať sa otázkam, ktoré sa k nám po čase oblúkom vracajú späť. Prebudovaný a verejne prezentovaný tvar odráža spôsob, akým sa samotní tvorcovia týmto otázkam otvárajú dnes, a tiež možnosť, ako ich otvoriť smerom k prizvaným hosťom i publiku.  

"Ľudský rod ako kolektív môže trvať nekonečne. Smrť je individuálna, a vedomie toho pomáha v pochopení sveta. Popretie smrti je popretím toho, čo je individuálne.“
  Alejandro Jodorowsky 



Inscenácia vznikla pôvodne ako súčasť platformy Mliečne zuby 2017.

Vstupné: 5 €

Koncept, choreografia, performance: Viktor Černický, Tomáš Janypka, Jazmína Piktorová
Režijno-dramaturgická spolupráca: Martin Hodoň
Light Design: Jonáš Garaj
Produkcia: ZDRUHESTRANY


Pôvodní spolutvorcovia:
Dramaturgia: Tomáš Hubáček
Scénografia: Stanislav Cibulka
Hudba: Panáčik

Inscenáciu podporili Bratislavský samosprávny kraj, Nadácia Tatra Banka, Štúdio12, centrum pre súčasný cirkus CIRQUEON (Praha), Divadlo na Orlí (Brno), Základná umelecká škola Eugena Suchoňa v Pezinku, Mestská knižnica v Bratislave, Divadlo Alfréd ve dvoře (Praha).


PREMIÉRA — 16. november 2017

Anestéza

Hana Launerová

Inscenácia o ľuďoch dnešných, stratených, nespokojných. Výpoveď o generácii, ktorá prešľapuje na mieste a keď sa konečne rozhodne urobiť krok, kráča so zatvorenými očami. Hľadá východiská, potkýna sa pritom o svoje nohy a má pocit, že sa ju snaží predbehnúť vlastný tieň. A tak sa rozbehne. Proti múru, proti prirodzenosti, sama proti sebe. 

Vstupné: 5 € /3 € (zľavnené)


Réžia: H. Launerová
Dramaturgia: M. Drgoňa
Účinkujú: Š. Ferstl, L. Libjaková, T. Pokorný, B. Andrešičová, A.Szabová, I. Schlosser.


PREMIÉRA — 10. december 2017

Byť mnou? Byť vami.

Asfd divadlo ašttnnkorazd fildj

Traja muži, každý v zabehnutom stereotype napospas samote čakajú, čo s ich životmi bude. Trvá to až kým sa všetci traja pasívni odžívači svojich životov náhodou nestretnú. Doktor diagnostikuje rakovinu mužovi bez rakoviny. Mladý muž žije priamo oproti nemocnici a vidí do doktorovej ordinácie. Mladý muž vie, že jediná cesta k zmene, je zmena brutálna a okamžitá. Muž bez rakoviny si myslí, že umiera, nič po ňom nezostane a jednoducho zmizne... Mladý muž sa s mužom bez rakoviny dohodne na predaní života – získať byt, prácu, identitu a začať od začiatku – monumentálny presah počítačovej hry do reality a potom... reštart.

Hra sa umiestnila na treťom mieste v súťaži Nová Dráma 2015. V roku 2016 získal tvorivý tím divadla Asfd divadlo ašttnnkorazd fildj možnosť realizovať projekt na rezidencii v divadle Pôtoň.

Dĺžka predstavenia: 75 min.
Vstupné: 5€ / 3€ zľavnené 

Účinkujú: M. Babej, M. Kinik, A.Vais
Kamera: Š. Lovasová
Vizuál: J. Mydla
Hudba M. Buranovský
Réžia: S. Chovanec


PREMIÉRA — 11. marec 2018

MARS

Samuel Chovanec

Ľudská kolónia na Marse dnes už nie je sci-fi. Kandidáti sa dobrovoľne prihlásili do projektu MarsX a vďaka reality show sa 4 najlepší ocitli na červenej planéte. Prostredie Marsu vytvorené 3D modeláciou, v ktorom herci ovládajú svoje charaktery pomocou kinectu. Divadelná forma ako z inej planéty.

https://www.youtube.com/watch?v=jsDMBVxWLKQ&t=9s


Vstupné: 8€ / 5€ zľavnené

Osoby a obsadenie:
Brian Matej Babej
Jerry Alexander Vais
Nada Viktória Valúchová
Yuri Michal Kinik

v nahrávkach vystupujú:
Ľudmila Čišecká, Katarína Dušenková, Rastislav Dobšovič, Peter Robert Easton, Andrej Hubinský, Monika Kravcová, Tomáš Senko, Ján Žiak

Upozornenie! Predstavenie obsahuje blikajúce svetelné efekty, ktoré môžu byť rizikové pre divákov s epilepsiou alebo inými zdravotnými ťažkosťami.

text a réžia: Samuel Chovanec
dramaturgia: Magdaléna Žiaková
vizuálna komunikácia: Juraj Mydla
kostýmy a dizajn: Nikola Balberčáková
scénografia: Lucia Gamanová
hudba: Erik Pánči



PREMIÉRA — 20. apríl 2018

EVERYWHEN

Soňa Ferienčíková, Mária Júdová, Alexandra Timpau (SK/CZ)

EVERYWHEN je intermediálna performance o neustálej rotácii dejín. Krúži okolo dvojitej roviny života – osobnej a politickej. Do ostrého kontrastu stavia obraz láskyplného, ​​jemného a dobrotivého osobného života a realitu spoločenského zapojenia jedinca, ktorá môže často byť zlovestná, nenávistná a pomstychtivá. Ako prezentujeme svoje politické postoje svojim najbližším?   

Žena ako milujúca matka, ktorá propaguje vraždenie a otroctvo; milujúci pár zapojený do propagandy zvrátenej ideológie; deti, ktoré akoby v zápale hry hajlujú. Zábery, na ktorých nie je niečo v poriadku. Obrazy bežných rodín, matiek a otcov so svojimi deťmi, malých skupín navzájom si blízkych ľudí tvárou v tvár hroziacemu opakovaniu histórie.   

Naše spomienky sa často vynárajú, upravujú, prikrášľujú alebo dokonca samovoľne mažú. Vynechávaním niektorých udalostí a prepisovaním histórie sa však buduje bariéra v komunikácii medzi nastupujúcou generáciou a staršími ľuďmi. Vzniká tak najlepší základ pre opakovanie určitej časti histórie. Dá sa vôbec zabrániť takémuto opakovaniu, ak máme ideológiu vpísanú do tela takmer ako DNA? Aké ťažké je byť kritickým k vlastnému svetonázoru, zvlášť ak ho vytvárajú naši najbližší?

Tanec, koncept: Soňa Ferienčíková 
Vizuál, koncept: Mária Júdová 
Hudba, koncept: Alexandra Timpau 

VSTUPNÉ:
celý lístok 7€ / zľavnený lístok 5€

Predstavenie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.


PREMIÉRA — 3. máj 2018

Americký cisár

Martin Pollack

Koprodukčný divadelný projekt Štúdia 12 a Divadla Pôtoň podľa reportážnej knihy Martina Pollacka - Americký cisár. Masový útek z Haliče. |KAISER VON AMERIKA. Die große Flucht aus Galizien|

Scénická kompozícia vychádzajúca z reportážnej knihy Americký cisár, ktorá spracúva tému hromadného vysťahovalectva na prelome 19. a 20. storočia a dokazuje, že utečenecká kríza nie je slovným spojením, ktoré sa týka výhradne dnešných dní. 

Aj naši predkovia z východu rakúsko-uhorskej monarchie boli na sklonku 19. storočia súčasťou exodu obrovských rozmerov a zároveň boli výhodným obchodným artiklom pre špekulantov, prevádzačov, agentov a podvodníkov každého druhu. Toto obdobie približuje množstvom historických faktov podporených silnými príbehmi a osudmi konkrétnych ľudí.

Vstupné: 12 € / 10 € (zľavnené)

UPOZORNENIE pre alergikov: Predstavenie sa odohráva v prašnom prostredí.


* Martin Pollack je rakúsky reportér, spisovateľ a prekladateľ. Je autorom historicko-reportážnych kníh, ktoré sa venujú najmä regiónu strednej a východnej Európy a špeciálne územiam "kontaminovaným dejinami". V jeho ďalšej knihe Smrť v bunkri spracoval život svojho biologického otca, príslušníka jednotiek SS Gerharda Basta, ktorý v roku 1944 operoval aj na území Slovenska. Takto sa Martin Pollack vyrovnal so svojimi vlastnými ťaživými dejinami - s nacistickou minulosťou svojich rodinných príslušníkov.

Dramatizácia: Michal Ditte
Preklad: Michal Hvorecký
Réžia: Iveta Ditte Jurčová
Dramaturgia: Marek Godovič
Výtvarný koncept: Iveta Ditte Jurčová, Katarína Caková
Realizácia výtvarného konceptu: Katarína Caková
Pohybová spolupráca: Mária Danadová
Hudba: Ivana Mer & Cristian Estrella
Digital media: Erik Bartoš

Účinkujú: Eva Moresová | Mária Danadová | Ľubomír Bukový |
Matúš Kvietik | Filip Jekkel


PREMIÉRA — 8. september 2018

Søren Kierkegaard

Inscenácia sprostredkúva život, dielo a myšlienky dánskeho filozofa Sørena Kierkegaarda. Za pomoci použitia jeho originálnych textov, bábok a jemného autorského vkladu do textu sa tvorcovia snažili vytvoriť obraz života muža, ktorý je považovaný za otca existencializmu a svojim dielom priamo ovplyvnil mnohých mysliteľov a tvorcov, ako napr. filozofov Camus, Sartre či Wittgendstein, dramatikov Becketta, Ionesca, Ibsena a Strindberga, či výtvarníka Muncha alebo psychológa Froma.

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)

Réžia – Silviu Debu
Text a koncept – Søren Aabye Kierkegaard, Mário Drgoňa, Rebeka Mehlyová
Preklad – Milan Žitný
Scénografia a bábky – Matej Truban
Hrajú – Mário Drgoňa, Matej Truban


PREMIÉRA — 11. december 2018

Nevera

Ingmar Bergman / Matúš Bachynec

Nevera alebo „partitúra pre obrazové médium“ je filmová poviedka kultového švédskeho režiséra Ingmara Bergmana. Bergman nás prevádza milostným trojuholníkom, ktorý sa začína úplne nenápadne, no jeho zúčastnení postupne dospievajú k vzťahovému peklu. Inšpiráciou pre príbeh Nevery bola Bergmanova vlastná skúsenosť, ktorú opísal aj vo svojej autobiografii Laterna Magica. V roku 2000 bol podľa Bergmanovho scenára natočený rovnomenný film v réžii Liv Ullman.  Herečka Marianne vedie spokojný život po boku svojho manžela Markusa, úspešného dirigenta, s ktorým majú dcéru Isabelle. Často ich navštevuje spoločný priateľ, režisér David. Vzájomné priateľstvo Marianne a Davida však prepukne vo vášnivý vzťah plný lží voči Markusovi a Isabelle. Marianne sa začne postupne rúcať jej dobre usporiadaný život, uvedomuje si, že svoju rodinu nadobro stráca a nedokáže proti tomu nič urobiť. Aj v tomto diele sa ukazuje Bergmanovo majstrovstvo preniknúť do najhlbších zákutí psychológie postáv. Nevera totiž nenapraviteľne zasiahla životy viacerých osôb, ktoré si boli predtým vzájomne blízke. Nie je to len nevera muža a ženy. Je to nevera priateľovi, nevera dieťaťu, nevera všetkým, ktorí nám boli blízki a v neposlednom rade nevera sebe samému. Bergman príbeh graduje do rozmerov absolútneho ľudského zlyhania, z ktorého niet úniku. 

Vstupné: 9 € / 6 € (zľavnené)


Dramatizácia a réžia: Matúš Bachynec
Dramaturgia: Lucia Mihálová
Scéna: Barbora Šajgalíková
Kostýmy: Ján Husár
Pohybová spolupráca: Juraj Letenay

Účinkujú:
Marianne: Marta Maťová
Bergman: Viliam Hriadel
Markus: Daniel Fischer
David: Daniel Žulčák
Isabelle: Ema Baková

Producent: KADU – Kabinet audiovizuálnych divadelných umení, o.z.
Uvedenie inscenácie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia
Partneri: Soitron, Boneheadz, Nadácia Ingmara Bergmana, Literárny fond


PREMIÉRA — 4. december 2018

Milan Paľa - husľový recitál

Milan Paľa, pôvodom slovenský huslista, je jednou z najvýraznejších postáv dnešnej hudobnej scény. Unikátnosť jeho hry je neprehliadnuteľná a odborná verejnosť ho právom radí medzi elitu svetových interpretov mladej generácie. Na svojom recitály predstaví nové, neznáme a premiérové skladby zastupujúce svetový repertoár.   

Vstupné dobrovoľné

Program: Pascal Dusapin, Giacinto Scelsi, Paweł Szymański, Pavel Zemek Novák, Miroslav Tóth, Pascal Manolios